Početna Servisne vesti Probijena poslednja deonica prve cevi tunela „Iriški venac“ – važan korak u...

Probijena poslednja deonica prve cevi tunela „Iriški venac“ – važan korak u izgradnji Fruškogorskog koridora

131
0

U petak, 17. oktobra, u prisustvu predsednika Republike Srbije Aleksandra Vučića, na gradilištu Fruškogorskog koridora kod Iriga probijena je poslednja deonica prve cevi tunela „Iriški venac“, čime je završena jedna od najzahtevnijih faza na izgradnji ove brze saobraćajnice.

Radove su, uz predsednika Vučića, obišli i brojni visoki zvaničnici, među kojima su ambasador Narodne Republike Kine u Srbiji Li Ming, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević, predsednica Pokrajinske vlade Vojvodine Maja Gojković, kao i direktori javnih preduzeća „Koridori Srbije“ i „Putevi Srbije“, Aleksandar Antić i Zoran Drobnjak. Događaju su prisustvovali i gradonačelnik Novog Sada Žarko Mićin, predsednik Opštine Ruma Dušan Ljubišić i predsednik Opštine Irig Tihomir Stojaković.

Tunel „Iriški venac“, dužine 3,5 kilometara, biće najduži tunel u Srbiji, a deo je brze saobraćajnice Novi Sad – Ruma, duge ukupno 44,4 kilometra, koja će predstavljati ključnu vezu između Vojvodine i zapadne Srbije.

Predsednik Vučić prisustvovao je probijanju desne tunelske cevi, dok je direktor „Koridora Srbije“ Aleksandar Antić istakao da će leva cev biti probijena između 10. i 15. novembra. Vučić je tom prilikom izjavio da će 32 kilometra trase biti završeno do kraja sledeće godine, dok će preostalih 12 kilometara oko Paragova biti završeno 2027. godine.

Ambiciozan infrastrukturni projekat

Fruškogorski koridor gradi se u četiri deonice i obuhvata 46 velikih infrastrukturnih objekata, među kojima su i most preko Dunava kod Kovilja, dužine 1,7 kilometara, te tuneli „Širine“ (350 m) i „Iriški venac“ (3,5 km).

Brza saobraćajnica projektovana je za brzinu od 100 kilometara na čas, sa ukupnom širinom kolovoza od 22 metra. Planirana je izgradnja 15 denivelisanih raskrsnica, kao i brojnih potpornih i zvučnih zidova, čime se obezbeđuje bezbedan i efikasan saobraćaj.

Radove izvodi kineska kompanija CRBC (China Road and Bridge Corporation), a projekat je deo šireg plana razvoja saobraćajne infrastrukture Srbije, sa ciljem ravnomernog razvoja svih regiona zemlje.

OSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite vaš komentar
Unesite svoje ime